• /

    آموزش زبان انگلیسی مهرستان

  • /

    آموزش زبان انگلیسی مهرستان

  • /

    آموزش زبان انگلیسی مهرستان

  • /

    آموزش زبان انگلیسی مهرستان

  • /

    آموزش زبان انگلیسی مهرستان

زنگ مشاوره...نحوه ی مطالعه ی بهتر مطالب و رفع بعضی از خطاها در هنگام مطالعه

 زنگ مشاوره

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای پخش کتاب های درسی و یادداشت های خود دارید. نور کافی دارید؟ صندلی شما راحت است؟ آیا بازی های رایانه ای شما از دید خارج است؟

سعی کنید از همه حواس پرتی ها خلاص شوید و اطمینان حاصل کنید که احساس راحتی و امکان تمرکز را در حد امکان داشته باشید. برای برخی از افراد ، این ممکن است به معنای سکوت تقریبا کامل باشد ، برای برخی دیگر ، موسیقی پس زمینه کمک می کند. برخی از ما برای تمرکز به همه چیز کاملاً مرتب و منظم احتیاج داریم ، در حالی که برخی دیگر در یک محیط پر سر و صدا شکوفا می شوند. در مورد آنچه برای شما مفید است ، فکر کنید و زمان مناسب را برای آن اختصاص دهید.                               

وسایل دیداری هنگام تجدید نظر می توانند واقعاً مفید باشند. در شروع یک موضوع ، خودتان را به چالش بکشید تا همه چیزهایی را که قبلاً در مورد یک موضوع می دانید بنویسید - و سپس برجسته کنید که شکافها در کجا نهفته است. نزدیک به کنکور ، یادداشتهای تجدید نظر خود را در نمودارهای یک صفحه ای متراکم کنید. ایده های خود را در این قالب کوتاه می توانید به شما کمک کند تا همه چیزهایی را که باید در طول امتحان بدانید به سرعت یادآوری کنید.                              

سرعت مطالعه :سرعت مطالعه یکی از مواردی است که بعضی از دانش آموزان تعریف دقیقی از آن ندارند و گاهی آن را با تند خوانی و یادگیری سریع، در نقطه ی مقابل کند ذهنی یا کند خوانی، یکسان می پندارند. در واقع سرعت مطالعه یک مفهوم کلی است که در برگیرنده ی زمان مورد نیاز برای خواندن یک مبحث درسی است .اینکه مطالعه بازده کافی را داشته یا خیر بحث دیگری است .بحث ما سرعت مطالعه است که چطور به گونه ای منطقی، در زمان کمتر مطالب بیشتری را بخوانیم.  سرعت ً طبیعتا ، زیرا هرچه شما در طول یک روز مدت بیشتری با کتاب و دفتر سر و کار داشته باشید ، اولین نکته افزایش ساعت مطالعه است مطالعه ی شما بالاتر می رود .مورد علاقه یا بودن یا نبودن مبحث نیز نکته ی قابل توجهی است که در سرعت مطالعه تأثیر گذار است .از عوامل بیرونی، همچنین می توان به شرایط مکان مطالعه و شرایط شخصی مثل استرس، درگیری فکری، زمان مطالعه، داشتن خواب کافی و همین طور وجود حس محرک رقابت اشاره کرد .به طور کلی سرعت مطالعه یکی از فاکتورهای مهم دانش آموزان برای موفقیت است که افزایش خارج از چارچوب و ناگهانی آن اثرات مخربی بر جای خواهد گذاشت.

چگونه نخوانیم؟ بعضی از دانش آموزان در زمینه ی مطالعه عادات مطالعاتی اشتباهی دارند.

 بلند خوانی :به دلیل حرکت مداوم ماهیچه های زبان، فک و حنجره، پس از مدت کوتاهی باعث خستگی می شود و زمان مفید مطالعه را کاهش می دهد.

مطالعه در حین راه رفتن :این کار به دلیل حرکت پی در پی چشم موجب خستگی و آسیب به آن می شود .برای حل این مشکل، خلاصه برداری کنید.

 وسواس در مطالعه (برگشت به عقب ) :به دلیل وسواس در یادگیری، از برگشت روی مباحث مطالعه شده بپرهیزید. .

مطالعه ی بی وقفه :مطالعه ی بیشتر از دو ساعت به صورت مداوم باعث کاهش بازدهی می شود 15الی 10 دقیقه بین دو درس استراحت کنید.  

پرخوانی :مطالعه ی بیش از حد و حفظ جزء به جزء کتاب موجب خستگی زود رس مغز می شود.

کند خوانی :باعث از دست رفتن تمرکز می شود .برای حل این مشکل زمان و محدوده ی مطالعاتی برای خود تعیین کنید.

دسته بندی :
زنگ مشاوره

| | نظرات | | ( ۱ )

رحمان آبادی

خوب بود برای من که دانش آموز دوازدهمم

موفق باشید. . .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
برو بالا